yazar cafe

Bumerang - Yazarkafe

24 Şubat 2017 Cuma

Mektubum Var :)))





İntagram sayesinde edindiğim mektup arkadaşımdan harika bir mektup aldım:)

siz de #penpal, #wantedpenpal şeklinde arama yaparak kendinize uygun yaş, cinsiyet ve ülkeden mektup arkadaşı bulabilirsiniz:))) iyi seyirler.

...

Geçmişten taşıdığımız herşeyin bir etiket gibi üzerimizde olduğunu,
çevremizdeki insanların da iyi niyet adı altında bu etiketleri sağlamlaştırdığını düşünüyorum.

Herkes yapar sanırım,
geçmişte yaşanan acı veya olumsuz deneyimlere takılı kalır,
belki insan kendine acımayı sever,
itirafçı ruhlar, sıklıkla hissettiklerini açığa vururlar.
Ketumlar ne yapar, güçlüyü mü oynar ya da gerçekten güçlüler midir?

Hiç bir zaman cevap veremeyeceğim sorular,
bildiğim halen bir yerlerde beni acıtan bir şeyler olduğu,

17 Ocak 2017 Salı

Günaydın


Zihnin, bir at gibi dört nala koşuyor ise uyuyamaz kalkarsın,
daha okunacak onca kitap varken, tüm filmleri seyretmek istiyorken, 
öğrenilmesi gereken onca bilgi varken...
kazanılacak paraların hepsini kazanmak istiyorken...

acaba hepsi yalan mı,
yoksa sadece seni dışarıdan gördükleri ve öyle zannettikleri için mi,
bir kandırmaca mısın,
sadece iyi bir reklamcı mısın,
satışı mı iyi yapıyorsun,

ya da bu yazdıkların mı yalan,
ne istiyorsun sürekli övgü mu,

tek bildiğim her zaman kendime, daha fazla çalışmam gerektiğini söylemek..
her zaman, 
kendimi bildigim ilk günden beri...
yaptım mı, bilmiyorum

bazen yaptım, bazen yapmadım.
şimdi kendimden beklediklerim, kendime yaptıklarım,
benden beklenenler....

hayatımın bu döneminde sürekli koşuyor ama yetişemiyor gibi hissediyorum.
yetiştiğimde mutlu olacağım...

Yetişmeniz dileği ile...

15 Ocak 2017 Pazar

yeni yıl

selam selam, 

yeni bir yıl 

o kadar hevesle beklemiştim ki 2017 yi

hem elimdeki işler biter Ocak ayına yep yeni başlarım, kitaplarımı okur, ders çalışırım...

ama daha ilk gecesi yaşanan acı olay, herkese yaşattığı üzüntüyü bana da yaşattı. 

sonra yaptıgım işlerle ilgili planladığımdan daha farklı bir süreç akmaya başladı, 
uzun süreli elektrik kesintisi, internet kesintisi, kar yağışı, kar tatili...

hasta olmam ile birlikte bugun Ocak 15 elimde şükürler olsun iyiyiz demekten başka ne var...

bir kitap bitirdim ki onun hakkında da yazmak istiyorum , 
işlerimi teslim ettim, 
sağlığım yerinde
ama ders çalışamadım, program yapamadım....
işin kötü yanı içimde çok çok enerji de yok
bakalım gelmek zorunda...
unutmamak için yazmak istiyorum sonra döner bakarım.

bu yıl ;
- bloga ve kanala önem vermek
-ales'den iyi bir puan alıp yüksek lisansa başlamak
-kütüphanemdeki okunmayı bekleyen kitapları temizlemek
-evin düzenini oturtmak 
- son olarak yaz boyu hergün denize girmek var (hafta sonları hariç)

umarim istikrarlı olurum .

görüşmek üzere :)))

5 Ocak 2017 Perşembe

yazmak nedir?

İlla yazmak gerek...

bir iz bırakma çabası hepsi, 
yoksa önemsemek mi, 
değer vermek mi...
düşüncelerinin ete kemiğe bürünmüş hali mi 

nedir?


19 Aralık 2016 Pazartesi

Yuvayı dişi kuş yapmasaydı....

Yuvayı dişi kuş yapar... 

hadi ordan biz kuş muyuz?

sen hiç kuş yuvası gördün mü?
tamam kus yuvasıda kolay olmuyor da,
 bizim ki ile nasıl bir tutulur,

simdi birileri Evrimmmm o bir atasözü diyor, duyuyorum, 
biliyorum atasözü ama o atasözünden yola çıkıp neler bekleniyor bizden neler..

şimdi şu , 
kız çocukları hep evcilik oynuyor falan muhabbetine ben de dahil olmayacağım
 zira ben pek evcilik oynamadım
ama bir vakit geldi, 
şimdi aklımın almadığı şekilde,
 az bir zamanda tanıdığım, 
sevdiğim bir adamla evlendim, 
yuvamı kurdum, 
yine zamanı gelince 
o saat çaldı anne oldum.

asıl konu ne!

asıl konu biz kadınların aynı anda üzerine düşen görev ve sorumluluklar

kadınsın, 

evlendin, 

mutfak sana ait, buzdolabı, 
yemekler, biten erzak, yapılacak yemek vs.
salon sana ait, 
kumandanın pili, koltukların temizliği vs.
banyo sana ait, 
biten tuvalet kağıdı, sabun, şampuan vs.
yatak odası sana ait, 
dolapların düzeni, kıyafetler, çamasır takibi, kayıp çoraplar...
bu böyle ilerliyor tabi evin tamamı dişi,

bunu en iyi çeyiz alış verişinde anlamıstım.
süpürge benim için, 
çamasır bulaşik makinası benim için, 
ütü benim için, buzdolabı benim icin 
sanki kendi kendime evleniyorum.
yatak çarşafları çicekli böcekli, neden kadın seçiyor o yüzden
herşey dişi 

sonra çalışyorsun, 
bir ofistesin
bakımlı ol, 
makyajsız gelme,
hergün spor ayakkabı giyme,
enerjik ol,
pozitif ol,
ofiste ağlama,
çalışkan ol, dikkatli ol 

AMA

tüm bunları dolapta domates var mıydı diye düşünürken yap.

diyelim ki yaptın, yapabilenleri tanıyorum ve hayranım onlara
vakti geldi, istedin, özendin ne olduysa anne olmak istedin,

hamilesin

miden bulanır, uykun gelir
şişmanlarsın
ağırlaşırsın
ve
yukarı da yazanlara devam etmek zorundasın...
evın bakımı, işin bakımı ve kendi bakımın, bebeğinin bakımı...

doğurdun

dünya ne değişik bir yermiş,
uyumadan kaç gece yaşayabilirsin, 
kız kardeşim 3 yıl yaşadı uyumadan...

3 ay sonra işe başladın,
bebeğini evde bıraktın, daha gün ağarmamışken bindin servise,
çantanda süt sağma makinası,
hala üzerindeki hamilelik kiloların
saçma bir saç kesimi
dandik bir makyaj
yarım aklın ile gittin iş yerine
senden beklentiler aynı ama

ahhh ne yakındım
yakınmak göbek adım

neyse başladın işe eh özlemişsin
arkadaşları, işi, sosyal olmayı
aaaa
bir yeni yetme çocuk çıkar karşına
kesin çıkar...
evli bile değil
ama pardon senin hiç birşeye hakkın yok unutma!

sana sorulmadan yaptığın iş değişmiş
onu öğren, 
hergün bilmem ne kadar süt sağlamaya çalış,
aklın sürekli bebeğinde olsun,
iste yanlışlık yapma sakın,
sonra , 
sonra mi buna ancak bir yıl dayan ve eve geç

artık evdesin
zihnindekiler, ruhundakiler ile evdesin
peki biraz dinlen, bebeğin ile başbaşa vakit geçir...

aaaa dünya ne değişikmiş
şimdi sana mesleklerini söyliyim de bil!
sen
aşçısın
temizlikçisin
housekeepingsin
hemşiresin
doktorsun
hasta bakıcısın
pedegogsun
psikologsun
sabır taşısın
dilek taşısın:) (ferdi özbegeni severim de)
annesin
oyun arkadasısın
ana okulu ögretmenisin
işçisin
en ala emekçisin

ve tabi ki bu durumda annemin deyimi ile hint fakirisin 


yaaaa 
bir kadınsın...

hayırlı uğurlu olsun ....