yazar cafe

Bumerang - Yazarkafe

19 Aralık 2016 Pazartesi

Yuvayı dişi kuş yapmasaydı....

Yuvayı dişi kuş yapar... 

hadi ordan biz kuş muyuz?

sen hiç kuş yuvası gördün mü?
tamam kus yuvasıda kolay olmuyor da,
 bizim ki ile nasıl bir tutulur,

simdi birileri Evrimmmm o bir atasözü diyor, duyuyorum, 
biliyorum atasözü ama o atasözünden yola çıkıp neler bekleniyor bizden neler..

şimdi şu , 
kız çocukları hep evcilik oynuyor falan muhabbetine ben de dahil olmayacağım
 zira ben pek evcilik oynamadım
ama bir vakit geldi, 
şimdi aklımın almadığı şekilde,
 az bir zamanda tanıdığım, 
sevdiğim bir adamla evlendim, 
yuvamı kurdum, 
yine zamanı gelince 
o saat çaldı anne oldum.

asıl konu ne!

asıl konu biz kadınların aynı anda üzerine düşen görev ve sorumluluklar

kadınsın, 

evlendin, 

mutfak sana ait, buzdolabı, 
yemekler, biten erzak, yapılacak yemek vs.
salon sana ait, 
kumandanın pili, koltukların temizliği vs.
banyo sana ait, 
biten tuvalet kağıdı, sabun, şampuan vs.
yatak odası sana ait, 
dolapların düzeni, kıyafetler, çamasır takibi, kayıp çoraplar...
bu böyle ilerliyor tabi evin tamamı dişi,

bunu en iyi çeyiz alış verişinde anlamıstım.
süpürge benim için, 
çamasır bulaşik makinası benim için, 
ütü benim için, buzdolabı benim icin 
sanki kendi kendime evleniyorum.
yatak çarşafları çicekli böcekli, neden kadın seçiyor o yüzden
herşey dişi 

sonra çalışyorsun, 
bir ofistesin
bakımlı ol, 
makyajsız gelme,
hergün spor ayakkabı giyme,
enerjik ol,
pozitif ol,
ofiste ağlama,
çalışkan ol, dikkatli ol 

AMA

tüm bunları dolapta domates var mıydı diye düşünürken yap.

diyelim ki yaptın, yapabilenleri tanıyorum ve hayranım onlara
vakti geldi, istedin, özendin ne olduysa anne olmak istedin,

hamilesin

miden bulanır, uykun gelir
şişmanlarsın
ağırlaşırsın
ve
yukarı da yazanlara devam etmek zorundasın...
evın bakımı, işin bakımı ve kendi bakımın, bebeğinin bakımı...

doğurdun

dünya ne değişik bir yermiş,
uyumadan kaç gece yaşayabilirsin, 
kız kardeşim 3 yıl yaşadı uyumadan...

3 ay sonra işe başladın,
bebeğini evde bıraktın, daha gün ağarmamışken bindin servise,
çantanda süt sağma makinası,
hala üzerindeki hamilelik kiloların
saçma bir saç kesimi
dandik bir makyaj
yarım aklın ile gittin iş yerine
senden beklentiler aynı ama

ahhh ne yakındım
yakınmak göbek adım

neyse başladın işe eh özlemişsin
arkadaşları, işi, sosyal olmayı
aaaa
bir yeni yetme çocuk çıkar karşına
kesin çıkar...
evli bile değil
ama pardon senin hiç birşeye hakkın yok unutma!

sana sorulmadan yaptığın iş değişmiş
onu öğren, 
hergün bilmem ne kadar süt sağlamaya çalış,
aklın sürekli bebeğinde olsun,
iste yanlışlık yapma sakın,
sonra , 
sonra mi buna ancak bir yıl dayan ve eve geç

artık evdesin
zihnindekiler, ruhundakiler ile evdesin
peki biraz dinlen, bebeğin ile başbaşa vakit geçir...

aaaa dünya ne değişikmiş
şimdi sana mesleklerini söyliyim de bil!
sen
aşçısın
temizlikçisin
housekeepingsin
hemşiresin
doktorsun
hasta bakıcısın
pedegogsun
psikologsun
sabır taşısın
dilek taşısın:) (ferdi özbegeni severim de)
annesin
oyun arkadasısın
ana okulu ögretmenisin
işçisin
en ala emekçisin

ve tabi ki bu durumda annemin deyimi ile hint fakirisin 


yaaaa 
bir kadınsın...

hayırlı uğurlu olsun ....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder