yazar cafe

Bumerang - Yazarkafe

11 Ekim 2015 Pazar

Aman Kızım...







Kadınlar ne zaman "dır dır" yapmaya başladı?
Peki erkekler ne zamandan beri "yalan" söylüyor ?

Hafif yağmur yağıyor,
kahve, çocuk erken uyumuş
neden kadın erkek mevzularına dalmıyorum, dedim.

İnsan neden var? sorusu çok derin anlamlar taşıyor
Kim  cevaplayabilmiş yaşananları, kimler çözüm bulmuş olanlara...
kimisi hafife alıyor yaşadıklarını, kimisi günlerce yataklara düşüyor üzüntüsünden

peki ama nasıl oluyor da yüzyıllardır, bin yıllardır hep aynı şeyler yaşanıyor
ama çözümü formülü olamıyor.

ben kendimce çıkarımlarda bulunuyorum bu konuda
tabi ki zamanlar değiştikçe ilişkilerin yaşanma şekilleri de değişiyor
toplumlar, ekonomiler, gündemler... herşey insanın kendini ifade edişine etki ediyor.
Yani şimdi sosyolojiye giriş dersi gibi olacak ama herşey kapitalizme gelip çatıyor.
ama ben bu akşam sıkıcı ekonomik değişimlerin kadınların konumlarını nasıl değiştirdiğini anlatmayacağım 
(sevgili hocam Prof.Dr. Gönül İçli'ye selam olsun)

Hani aşklar eskiden daha güzelmiş
hani dedeler nineler boşanmak, ayrılmak, evi terk etmek nedir bilmezmiş
bırakın böyle asi davranışları, eşler arasında yüksek ses olmazmış bile.
heee gelin onu benim küllahıma anlatın

kim ne biliyormuş ki zavallıların ne yaşadığını
sosyal medya mı vardı, gösteriş yapacakları, 
ya da sınırsız konuşma hakkı tanıyan cep telefonları mı vardı, annelerine saatlerce dert yanabilecekleri

"kocişimle pazar kahvaltısı"

"hediyelerin en güzeli sensin sevgilim" (pırlanta yüzük fotorafının altında)

"ellerine sağlık canım karım" (kadın ilk defa yemek yapmış eee fotoraf koymadan olmaz)

 daha bir sürü örnek daha

sonra evde kayınvalidelerle yaşıyormuş yeni gelinler
gün içinde patron kayınvalide (tabi ki ballı lokma gibi olanları ayrı tutuyorum)
akşam koca eve gelince ne yüksek sesi, hizmete devam
nede olsa; mutfakta aşçı, sokakta hanımefendi, yatakta bişey, gündüz hizmetçi, çocukların anası....
ezilen kadın kamburu diye bişey var bu ülkede.
tamam kemikler yaşlandıça yerine oturuyor yaşlı insanlar kısalıyor kabul ediyorum da
hangimizin babannesi anneannesi hala aynı boyunda yada geçtim boyu, hangisinde diz kapağı ödemi yok
yerlere kapanmaktan, eğilmekten bükülmekten.
o zamanlarda akıl veren arkadaş, kızının tarafını tutan aile de yok
"aaaa  bırak o zaman bu adamı, böle hayat geçmez" diyen arkadaş yerine
"öle söyleme beyindir, işinde gücünde arada olur huzursuzluklar, anlatmadın biliyorum bunları, sende unut"
ohhh unut dedi ya kadıncağız da unuttu.
evet unuttu, ya kanser olup ya ileride alzheimer olup unuturlar dertlerini.
(tabi ki 40 yılı bir yastıkda sağlıkla devirmiş tatlı çiftlerimize maaşallah demekten başka lafım olamaz)

Günümüz kadını çalışıyorsa, iş yerinde cinsiyetini yok ediyor ve erkeksileştiriliyor,
Kadın hakları dahilinde çalışma hayatında varolmaya çalışıyor, bunu çoğu zaman hem cinsleri ile de savaşarak yapıyor.
kabul ediyorum çalışma hayatı yoğun rekabet ve hızlı bir tempoyu gerektiriyor ama
üç erkek (ki aralarından biri yönetici konumundaysa daha güzel)
tabiri caizse geyik muhabbeti yaparken asla sorun olmaz da
sabah masasında makyaj yapan kadın, ayıplanır da ayıplanır.

neyse iş hayatına bir gün derin derin girerim güzel,çirkin çok anım var.

ne diyordum, kadın çalışıyorsa;
kadın çalışıyorsa para kazanıyor, faturaları ödüyor,
ihtiyaçlarını alıyor
plan yapabiliyor.

babanne çalışmıyordu
kocası mutfak alış verişi için para bıraktığı kadar ihtiyaçları karşılıyor
para biriktirecek olursa da bu paradan yapıp, ne trajiktir ki parayı da mutfağa saklıyordu.

günümüz kadını, okuyor, yazıyor, sürekli konuşuyor
sürekli paylaşımda
sürekli kıyasda, 
takipte
"o öyle yaptı, biz şöyle yaptık"
"bana bunu dedi"
"bunu bizde alalım" vs

kimse kimseye "kocandır sus öyle söyleme" demiyor
bide herkes kaçış planlarına dahil oluyor neredeyse

sonuç
adam gittiği yeri saklıyor yalan söylüyor
kadınlarda memnuniyetsiz bir şekilde sürekli dır dır yapıyor.

hangisi iyi bilmiyorum.
kişinin ruh ikizini bulması falan büyük yalan
bide yani niye ikiz olalım...
kişinin kendini tanıyan sağlıklı bir birey olması gerekiyor
her iki tarafında sağlıklı BİREYler olduğu bir birliktelik 
işte bu harika birliktelik

biz çocuklarımıza önce  kadın ve erkek olmayı öğretiyoruz
doğuyorlar renkler
büyüyorlar oyuncaklar
ufacık çocuklara "yuvada aşık oldu, sevgilisi var" diyen bir toplum olduk

kadın erkek olunur, 
birey olmak, kendine güvenmek ve şahsına münhasır bir insan olmak 
önemli
ben böyle bir çift tanıyorum
gerçekten ikisi de dünyalı
bu yazıdan ben haber verirsem haberleri olacak sosyal medya kullanmıyorlar
o kadar güzel İNSAN olmayı öğrenmişler ki fazla detay paylaşmasalar da aslında formülleri basit
hayatı birlikte sırtlıyorlar
önce kendilerine ve birbirleri ve topluma saygıları var
disiplinliler ve prensipleri var
her an herşeylerini anlatmıyorlar
yaşadıklarını abartmıyorlar
ahhh yazarken özledim bile arkadaşımı.

ne yazıktır ki bir tane örnek verebiliyorum 
şimdi bu yazı çok çok okunursa birçok insan
"onların ne sorunları vardır, sen bilmiyor

sundur" diyecek
tabi ki sorunlar olacak, sorunsuz bir hayat sıkıcı, heyecansız,uğraşmakdan uzak ne biliyim, oyuncuların saatlerce sustuğu Nuri Bilge Ceylan filmleri gibi olmaz mı,
onların da sorunları vardır ama onlar sorunlarını da düzgün şekilde çözebiliyordur.
çözebiliyodur diyorum hiç ulu orta duymadım eşi hakkında sayıp döktüğünü (olmasın da maşallah diyim nazarım değecek )
:)

hoooppp konu geldi çocuklara dayandı
BİREY  olalım , BİREY yetiştirelim...
sosyal mesajda gitti 
iyi geceler 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder