yazar cafe

Bumerang - Yazarkafe

28 Ekim 2015 Çarşamba

Evlilik Oyunu, Evcilik Oyunu muydu ???

Dağınık evimden sesleniyorum ;

Bu yazıyı; çalışkanlar, titizler, takıntılılar, mutlular, yardım severler,özverililer ve vs’ler üzerlerine alınmasın.

Ben daha çok; tembellerden, çabuk yorulanlardan, dağınıklardan ve farklı şeylerle uğraşmaktan mutlu olanlardan bahsedeceğim.

Pek evcilik oynamadım, aileme tutturup da aldırdığım ve hala çok sevdiğim yegane oyuncağım da kırmızı robotumdu.

Şimdi “aaa  evliliği kötüleyecek” demeyin.

Evlilik iyidir ! Evlenmemiş olana ! J

Evlilik kurumu diye bir tanımlama bulunuyor, evlilik iki tarafın resmi bir anlaşma yaparak imza atması ile kurulan karşılıklı çıkar, menfaat ve sadakat gerektiren ciddi bir kurumdur.

Bakmayın civcivli kıyafetler giyilip olmadık adetlere göre gelin başı, damat tıraşına siz.
 Önemle ciddiye alınması gerekir ama asıl altında yatan da cinsel münasebetlerin yasal şekilde yapılması arzusudur.

“Eyyy devlet, konu, komşu, akrabalar, eş, dost… evlendik biz artık şey yapabiliriz dimi…”

Peki ama evlilik ile birlikte gelen görev ve sorumluluklar?
 aslında asıl amacım onlardan bahsetmekti.

Neden evcilik oyununu sadece kızlar oynar?

Tüm o minicik pembe mutfak eşyalarını etrafına dizeleyen kız çocuk tüm oyun boyunca yemek yapar, ortalığı toparlar…
Neden kız çocuk oyun esnasında sabit durur da, erkek çocuklar tüm hareketli eğlenceli oyunları oynarlar?
 Bütün maceralı, koşmalı yakalamalı atlamalı işler erkeklerin, kızlara yapraklardan pilav, kumdan köfte yapmak…

Büyüyüp evlendiğimizde de kadının en evde oturanı, en çok yemek ve temizlik yapanı makbul dimi.
Yapmasak eşlerden önce anneler ve kayınvalideler kınamaya başlar.

Feminist değilim. Evliliğimde mutsuz da değilim ama erkeğin sadece para kazanmakla yükümlü olduğu, bir işin ucundan azıcık da olsa tuttuğunda büyük alkış aldığı bu düzeni kınıyorum.

Öğrenciyken katıldığım bir sosyoloji kongresinde, bir arkadaş oturumu açarken ülkenin gidişatından memnuniyetsizliğini belirtmek için

“Ey sosyologlar uyanın!!!”  demişti

Ondan alındı ve uyarlama yaparak

“Ey kadınlar uyanın, her işi biz yapıyoruz !!!!”


 demek istedim...

7 yorum:

  1. Evliyim,mutluyum
    yer yer dağınık yer yer derli topluyum....
    bazen özgür bazen bağımlıyım
    Evliliğin her rengini sırtlayabiliyorum da şu toplumsal "kadın " rengi nedense bende böyle bir demode ne bileyim uyumsuz falan duruyor kişiliğime... kısaca ben bu renkle "tarz değilim! "

    YanıtlaSil
  2. Doğru bir tespit olmuş

    YanıtlaSil
  3. Nasil guzelde derdime derman olmussun bende daginik evimden okudum bu yaziyi :)

    YanıtlaSil
  4. Nasil guzelde derdime derman olmussun bende daginik evimden okudum bu yaziyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh yanliz olmadigimi biliyordum 😊😊😊

      Sil